maandag 3 oktober 2011

Mijn eerste stappen in blogspace

Nauwelijks mijn eerste stappen gezet als blogger en er ontspint zich hier thuis al onmiddellijk een discussie over mijn schrijfwijze van "ekologie" en "ekologisch"!  Ok, toegegeven, het groene boekje schrijft het met een "c" en dat moet dan onze taalkundige bijbel zijn :-/, maar toch blijf ik koppig vasthouden aan een schrijfwijze met "k".  De reden is dat ik jàren geleden tijdens mijn eerste les ekologie te horen kreeg dat dit woord afkomstig was van het oud-Griekse woord voor "Huis": Oikos.  Dus eigenlijk Oikologie - en van daar afgeleid: Ekologie.  Wat dus betekent: " de studie van ons huis".  En misschien ligt hierin de reden verscholen voor mijn passie voor het onderwerp.  Het ontrafelen van hoe onze natuurlijke leefwereld in elkaar zit.  En daar zal ik er het in deze blog vermoedelijk vaak over hebben - maar dan vanuit het standpunt van tuinier, bekeken vanuit onze kleine leefwereld: onze biodiverse tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.