maandag 5 mei 2014

Ik wist dat je hier zou zitten


Ze verscheen met in elke hand een koffiekop. 

“Ik wist het dat je hier zou zitten”, zei ze met een grote glimlach. 

“Wel makkelijk zo – moet ik je minder zoeken in de tuin als ik je nodig heb”.

Ik hield er nog even het zwijgen toe.

Ze kwam naast me zitten en keek rond.

“Had ik het niet gezegd? Dat dit een goed plekje was voor een bankje?”

Ik bleef zwijgen maar keek gelukzalig naar enkele bonte zandoogjes die voorbijfloterden.

“Je had al jaren geleden naar me moeten luisteren”, besloot ze
– en interpreteerde mijn stilzwijgen als instemming.

“Weet je wat”, zei ze terwijl ze me een koffie toestopte, “dit is Het Beste Plekje – en je bent er blij mee”.





En gelijk heeft ze 
– zoals steeds.





21 opmerkingen:

  1. 'Had ik niet gezegd dat...", dat moet een vrouw zijn ;-)
    En een man die er eerder niet naar luisterde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Ik luisterde niet omdat op die plek planten stonden die ik niet weg wou. Maar ondertussen staan die overal, dus ...

      Verwijderen
  2. "En gelijk heeft ze – zoals steeds."
    Nooit tegenspreken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nochtans ... tegenspreken is een hobby van mij, wat niet belet dat ze toch gelijk heeft ...

      Verwijderen
  3. De Franse schrijver Marcel Achard debiteerde het meermaals: "Vrouwen zijn gek op zwijgende mannen. Ze denken dat die luisteren."
    Doch eerlijk is eerlijk: er bestaan voorwaar slechtere stekken om te vertoeven. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk plekje, je moet duidelijk wat beter luisteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een heel mooi plekje. Maar een zin als "En gelijk heeft ze – zoals steeds." zou ik persoonlijk nooit zo zwart op wit aan het scherm toevertrouwen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het de waarheid is, mag het gezegd worden. Maar er bestaan natuurlijk de uitzonderingen op de regel, en daar trek ik me dan weer aan op ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige plek, ze had inderdaad gelijk.
    Zet 'groeten uit de Biodiverse Tuin' op de foto en je het een mooie postkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op die bank een boek lezen moet zalig zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om maar te zeggen dat ze gelijk heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een plek waar je enkel stil kan van worden.
    Enne ... gelijk hebben ze. Altijd! Ook al maken ze jouw idee tot het hunne. Altijd hebben ze gelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei - Johan ... teer punt. Dat is hier altijd voer voor discussie ... wiens idee was het nu ook weer? En ik vermoed dat er van mijn zwak geheugen geprofiteerd word ;-)
      Maar in dit specifieke geval moet ik toegeven - het was haar idee.

      Verwijderen
  10. Hoe dan ook: een paradijselijke plek. Lekker op je gerestaureerde bankje, waar je tóch te vinden bent...

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.