woensdag 28 mei 2014

Onze Veltroute 2014

En voilà, ze is klaar zie, onze Velt-ecotuindag route voor dit jaar!

Dit jaar heb ík ze uitgestippeld, en ze heeft daardoor nogal een hoog blog-gehalte gekregen.
Het biodivers vrouwke had al een beetje gemopperd omdat ik nog niks losgelaten had, en had dan maar met een ietwat nukkige ondertoon gezegd "awel, verras me dan maar".

Goed - dat doen we dan.

Zondag gaan we dus op pad voor een lange rondrit.  Mmm - niet echt eco is dat - driehonderd twintig kilometers rondtuffen, maar ik moet absoluut een bezoekje brengen aan de tuinen van AnneTanne en Fruitberg.


Ik hoop in de voormiddag nog bij Fruitberg te belanden, om dan 's middags ergens in het Tienense of Diestse iets snel te gaan eten.  Weet er trouwens iemand een goed adresje voor een smakelijke snack, zo in die omgeving?

Na de snack moet het richting Balen om de tuin van AnneTanne te gaan bewonderen.  Ben echt benieuwd, want was het niet vorig jaar dat ze daar een zwemvijver groeven?  Dat moet er nu wellicht al mooi uitzien.

En daarna staat er nog vanalles open.  Ik wil zeker nog in Tremelo langs want daar was er een grote tuin met, als ik de foto in het velt-ecotuindagenboekje mag geloven, een fikse populatie Gevlekte orchisjes. En je kent me - kan ik weer uit de bol gaan.  Ik neem zeker mijn fototoestel mee!

Maar onderweg naar huis zijn er nog andere tuinen die we zouden kunnen bezoeken. Zo zijn er nog stops mogelijk in Meerhout, Vilvoorde en Zellik - in theorie - want ik betwijfel dat er nog tijd over zal zijn.

En?  Hebben jullie ook al een route?

8 opmerkingen:

  1. Mijn route is 0 km. Ik zal je hier met plezier ontvangen en de deur van mijn erf wijd openzetten zodat je die erf zonder problemen kan betreden. Een plekje om te eten kan ik je dan wel aangeven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd om de resultaten van je noeste arbeid te zien! Tot zondag!

      Verwijderen
  2. dezelfde 2 + in de buurt van Diest zijn nog 2 tuinen die ik probeer mee te pikken, Mijn interesse gaat vooral uit naar siertuinen en minder naar moestuinen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Misschien treffen we elkaar wel deze keer. In Celles zijn we elkaar wellicht net gekruist. Wij gaan eigenlijk ook voor siertuinen - ik heb wel een moestuin, maar ben geen fervente moestuinder.

      Verwijderen
  3. Als jullie content zijn met nen boterham of ne pistolet willen we jullie die altijd in onze tuin serveren Wij wonen zo een 15 km van Fruitberg en via ons kunt ge ook doorsteken naar Annetanne, dus nauwelijks omweg!! Voelt u nu niet verplicht, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Meneer Boerenerf! Dank U voor het leuke aanbod maar ik vrees dat we dan in tijdsnood gaan komen - want voor we het weten blijven we plakken bij jullie leuke varkens en een gezellige babbel ;-) Gaan jullie geen tuinen bezoeken?

      Verwijderen
  4. Die tuin in Tremelo is van Rik Wouters, je moet zijn boek eens bij de bib bestellen/ontlenene. heel inspirerend! Zondag-voormiddag gaan we ook op tocht, we blijven in de buurt; Mme Zsazsa en Anne Tanne!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh - dat was me niet duidelijk - dat de tuin van Mme Zsazsa ook te bezoeken is! Welke tuin is dat? Waar?

      Verwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.