dinsdag 25 oktober 2011

Matraszachte ajuinen

Met een tuin is er altijd wel iets te doen, zelfs als het miezerige weer je belet buiten te gaan.  Ajuinenstrengen maken bvb.  Het ajuinenloof was lekker droog.  De ajuinen en sjalotjes lagen namelijk al enkele maanden in fruitbakjes in een half-open schuurtje, dat als fietsenstalling wordt gebruikt.  Poes had ze trouwens al ingepalmd als geschikte dutplekjes - ik snap alleen nog niet hoe ajuinen goed matrassenmateriaal kunnen zijn?

 

Omdat het in het fietsenhok 's winters deksels hard kan vriezen hang ik de ajuinen liever op een iets meer beschutte plek, onder een overhang dicht bij het huis.  Pech voor Poes, de ajuinen moesten dus worden opgebonden in strengen, maar ze kreeg als compensatie een nieuw kussen in haar mand. 

Ajuinen bind ik op met raffia - ik gebruik de methode zoals beschreven in mijn moestuinbijbeltje: een boekje dat ooit door de instructieve omroep van de brt is uitgegeven in samenwerking met Velt.  Het heet "ekologisch tuinieren".  Het resultaat is netjes.
      
 

Als je wilt zien hoe je dat in de praktijk doet: ik heb zelf even instructieve omroep gespeeld met het fototoestel van de Jongste zoon.  De eerste minuut heeft gelukkig maar een laag blooper niveau, dus toch maar posten dacht ik ;-)





5 opmerkingen:

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.