vrijdag 17 augustus 2012

Zonlicht in een potje ...


Had ik nu toch niet van die eigenwijze zaadjes gekregen in 't voorjaar, met de zadenruil?  En waren die zaadjes nu met dat rare weer dit seizoen en met die grflms-se slakken nu zowat het enige wat gekiemd en uitgegroeid was?  En daarmee had ik zo'n massiefje mooie Goudsbloemen in de moestuin!

Maar wat vang je daar mee aan - met van die gouden bloemen?  Dus even gegoogeld.




En was ik nu toch wel op een receptje gestoten waarvan ik zei - dat wil ik ook!  Maar vermits wij Belgen niet zo vertrouwd zijn met het concept "geleisuiker speciaal" - liep dat even mis.  Dus nog even gegoogeld en dan vond ik een gelijkaardig receptje wat meer detail gaf over welk type suiker dat nu moest zijn. 



























Wel - nu heb ik het ook ... zonlicht in een potje.  Mooi hé?

Zou dat lang houden?  En zou je dat op winterse en miezere regendag kunnen opentrekken?  En dan genieten van de warme gloed op je gezicht? 

Ik hoop het.   En zo niet, dan smeer ik het gewoon op een toast!

5 opmerkingen:

  1. Wist dat je er zalf mee kan maken maar niet gelei. Weer wat bijgeleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn wel heel feestelijke potjes geworden.
    Calendula spray gebruiken we altijd op wondjes, dat kan je vast ook zelf maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't ziet er in ieder geval zonnig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, inderdaad een potje zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handvol bloemblaadjes in ongeveer een kopje kokosolie laten intrekken.
    Zeven en eventueel herhalen met nieuwe blaadjes.
    In een schoon afsluitbaar potje bewaren in koelkast.
    Smeren op wondjes of gewoon als huidcreme gebruiken!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.