zondag 6 mei 2012

Laat ons er uit!

Nu was ik de laatste weken zo intensief aan't binnenshuis-klussen dat ik het hulpgeroep uit de moestuin niet hoorde!  Daar waren er toch wel een aantal in nood!  Laat ons er uit!  Hulp!  Dat is wordt hier te krap!


En inderdaad - ik moest toegeven, het werd tijd dat ze bevrijd werden.  Ze waren al met z'n allen al pogingen aan het doen om zich van dat plastiek zeil te ontdoen - zo een beetje met zijn allen omhoog duwen.

Maar goed - nu kunnen ze vrij ademen.  Ik heb ze wel wat aangeaard, want ze kregen daar opeens de slaptitudes nu ze plots zoveel plaats en zuurstof kregen.  Dus wat aarde tegen de stengeltjes en ze stonden weer mooi rechtop.


En nu maar goed groeien - en dikke knollekes vormen!

8 opmerkingen:

  1. Als dat bovengrondse voorspellende waarde heeft voor het ondergrondse, dan worden dat Patatten met een hele grote hoofdletter....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie planten al! Hier doen ze (berbers en ratten) het ook zeer behoorlijk, maar ik ben als de dood voor 'de plaag' met al die nattigheid. Spannend! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier Gloria en Fresco. Voor de plaag moet je ook warmte hebben bij de vochtigheid. Dus voorlopig zitten we nog safe ;-)

      Verwijderen
  3. Hola, dat werd inderdaad hogen tijd! Zo groot en schoon staan ze hier belange na niet maar ik heb dan ook niet zo een gesofesticeerd systeem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu is dat wel het enige dat groot en schoon staat. Heb je links op de foto de spinazie en warmoes gezien? Nu zie ik zelf wat spinazie, maar de warmoes wordt, zodra ie een kopje omhoog steekt, alweer aangevreten door slakken - heb ik nog nooit meegemaakt!

      Verwijderen
  4. Wil je het woord slakken niet meer noemen aub? En misschien meteen ook geen foto's meer van hypergeslaagde groentetuinen toen? :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal in het vervolg buikpotige zeggen, ok? Bvb in de zin: "de slijmige buikpotigen smulden zich vol met sappige groentjes in de hypogeslaagde groententuin"
      ^^

      Verwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.