maandag 24 april 2017

De frisse adem van koning Vorst

Afgelopen week werd de tuin geplaagd door late vorst. De frisse adem van deze laat aangekomen koninklijkheid heeft sommige planten toch parten gespeeld.


Kijk eens naar appelbloesem of Japanse blauwe regen ...


Van Buxus werden de jonge scheuten afgevroren - natuurlijke snoei zal ik maar zeggen ...


Ook bij de tere varens en de Kraailookjes gingen de topjes er af ...


Maar waar ik het meest van schrok is dat zelfs de aardappels onder tunnel de frisse adem van koning Vorst mochten voelen ...

Maar dat was mijn eigen schuld. De tunnels waren niet tot op de grond dichtgetrokken :-/

5 opmerkingen:

  1. Ook bij ons vervrozen aardappelblaadjes. Komt er wel terug door, denk ik dan, in tegenstelling tot de bloesems...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons ook heel wat schade. De vorst heeft er serieus ingehakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mind you: voor deze week staan er weer twee vorstnachten op het appel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Wordt ook deze week nog twee nachten spannend...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, vrijwel iedereen heeft schade gehad door die flinke nachtvorst.
    Pas na het komend weekend wat hogere temperaturen.
    Ik hoop dat we niet nog eens zo'n verrassing krijgen, tot half mei kan het nog.
    Een plant krijg tóch een klap van zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.