zaterdag 10 januari 2015

Sneeuw

Werden jullie twee dagen voor het oude jaar ook getrakteerd op een winterlandschap? Het mocht dan wel nauwelijks meer dan een dag aanhouden, maar we genoten hier eindelijk van een echte wintersfeer. Dat was welkom na al die grijze en miezerige weken.

En sneeuw is altijd een heel geschikt onderwerp om wat mooie plaatjes te maken.

Er waren sneeuwtapijten. Dun. Maar toch sneeuwtapijten.


Ik deed een poging wat ijssculpturen te fotograferen en we maakten een ijzige wandeling.


En er waren indrukwekkende ijspegelgordijnen


En het groendak zelf lag er ook wit bij.


Oei – nu herinner ik me dat ik het Op-het-eerste-gezicht beeld van december helemaal vergeten posten ben.

Wacht even ...
... Ziezo zie, dat is dan nu in orde: kan je HIER lezen.

Daarmee is de op-het-eerste-gezicht reeks van 2014 afgerond.  Sinds AnneTanne er op haar blog mee begon is het al een heel traditietje geworden. Jullie kregen in 2012 een zicht op enkele borders en onze woning van onder de noteboom, in 2013 een zicht op het hooilandje en vorig jaar volgden we dus het groendak op het tuinhuis en het er naast gelegen akkeronkruidenreservaatje.

Deze volgorde hebben jullie twee jaar geleden zelf bij stemming vastgelegd. En nu resteert van de toen voorgestelde onderwerpen slechts nog het vijvertje. Dus wordt dat het onderwerp voor dit jaar.
 
Ik draaide al wat heen en weer rond het plasje om het beste standpunt te bepalen, maar eerst moest ik nog dat anti-bladvalnet opruimen, want dat had met de sneeuwval een behoorlijke deuk gekregen en lag enkele dagen vastgevroren in het ijs.


Dus ... één van volgende dagen post ik de eerste op-het-eerste-gezicht foto van dit jaar.

5 opmerkingen:

  1. Dat zijn toch echte ruige winterbeelden, die je hier kon plaatsen. Mooi hoor!
    Hier in het noorden hebben we geen sneeuw gehad en hoegenaamd geen vorst. En dit weer hoort er toch wel bij in dit seizoen.
    Op dit moment is het stormachtig en de hoge coniferen buigen soms vervaarlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier waait het op dit ogenblik ook verschrikkelijk. Helaas kregen we maar één dagje echte winter tot nu toe. Kort maar heftig.

      Verwijderen
  2. Fraaie foto's! Edoch: sneeuw noch ijs waar ik woon. Alleen maar grijze, doffe en al te natte ellende. (Wat niet wil zeggen dat ik een voorstander van sneeuw ben, maar wat vorst + bijgaande blauwe lucht zou welkom zijn.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel meer sneeuw dan wjj hier hadden. Ben benieuwd hoe de vijver door 't jaar evolueert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een constructie seg, en wij hadden toch lekker meer sneeuw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.