dinsdag 5 september 2017

Uitstekend uitgetekend

Tientallen schetsen heb ik gemaakt – op allerhande stukjes papier, tot ik er genoeg van al die rommel had en alle goede schetsen overgetekend heb in één schriftje. Dat seul ik nu overal met me mee, want als ik nog ideetjes heb om de eikenhouten carport-constructie nog te verbeteren, dan heb ik al mijn plannen bij de hand.



Het schriftje kreeg ik op het werk als publiciteit voor onze eigen drukkerij. En die hebben ruitjespapier met een bijtje als versiering gedrukt. Dus nu staan er overal op mijn schetsen bijtjes. Sommige lijken op enkele pagina's over het hout te lopen – grappig.



Tussen de tekeningen verschijnen nu meer en meer getallen. Notities van formaten en te onthouden afstanden en details van verbindingen.

En formules - die heb ik moeten opzoeken in oude boekjes van me: vademecum van de wiskunde - voor de hoekberekeningen en ook uit het vademecum van de natuurkunde - voor enkele berekeningen van evenwichtspunten en zwaartepunten. Dat laatste was nodig bij de montage van het geheel.

Maar daarover later meer.

2 opmerkingen:

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.