maandag 4 april 2016

De ontmossingsbrigade

Iets wat ik nog nooit gedaan heb in mijn gazon is ontmost of zelfs maar geverticuteerd.

Nooit de noodzaak van ingezien. 

Ik geniet zelfs erg van de seizoen afhankelijke wisselingen in de samenstelling van mijn gazon.
Dat wisselt tussen gras, witte klaver en hondsdraf - en in de lente pinksterbloemen. Om beurten strijden ze om de overhand in het gazon, en 's winters is er veel mos. Niks mis mee.




Maar daar gaan deze meiden niet mee akkoord. Ik liet ze los op een stukje gazon, met dit als resultaat.


Zeventig liter mos.

... iemand?


12 opmerkingen:

  1. Wat voor soort meiden (Kippen) zijn dat ?
    Ze zien er leuk uit.
    Gr Jan Wilde een Tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marans. Ze leggen heel donkere eitjes met een keiharde schaal.

      Verwijderen
  2. De vogels weten mos wel te appreciëren om hun nest te bekleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kan ik je meiden eventjes lenen want mijn kippen scharten enkel in mijn bloemperken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai zeg, die kunnen wat werk verzetten. Behalve ne keer maaien doen wij ook niets aan onze gazon. Want ik vind het ook mooi dat er zoveel tussen groeit (vooral klaver en hondsdraf bij ons). Het zevenblad is sterk vermindert sinds we onze varkens hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kippen tegen mos, varkens tegen zevenblad, eendjes tegen naaktslakken, ... we kunnen al een gans lijstje aanleggen!

      Verwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.