maandag 10 juni 2013

Laat het gras maar groeien ...


Nee, dit is niet mijn hooilandje, maar het gazon.

Dat is nog geen enkele keer gemaaid dit jaar.

Eerst liet ik het staan omdat er de Pinksterbloempjes bloeiden, en dan omdat het te veel regende en daarna omdat ik het druk had met andere zaken – zoals het organiseren van een lokale opentuindag. 

En kijk – dat krijg je dan : een onvervalst laat-het-gras-maar-groeien effect.


Ik had er toch al enkele paadjes doorheen gemaaid, tot grote tevredenheid van het Biodivers vrouwke.
Maar nu ben ik dan toch mee gestart.  Strookgewijs worden de paadjes elke dag een beetje verbreed.  Tot het gazon terug is.  Ondertussen hoop ik dat de Pinksterbloempjes zaad gevormd hebben.  Want daarvoor liet ik het toch in de eerste plaats groeien, niet? 




5 opmerkingen:

  1. Ik stond enkele weken geleden voor hetzelfde dilemma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sam Gooris zal uw uitstelactie ten volle naar waarde weten te schatten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er mooi uit, dat lange gras met die paden ertussen! Heel wat beter dan die gladgeschoren biljartlakens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Komt me bekend voor, in de achtertuin doe ik het ook zo. En ook waar de narcissen in de rest van het gazon hebben gestaan. Met als groot voordeel dat het gras afrijden nu wel heel vlug gaat, en zeker met de basketsloefkes aan :-) !

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen is welkom om hier een berichtje achter te laten - maar liefst niet anoniem. Beledigende reacties en publiciteit worden verwijderd.